mytasteindonesia.com

Friday, 4 May 2012

CERITA KETUPAT RIBEN DAN KEK COKLAT LEMBAB





Assalamualaikum...salam sayang kpd semua rakan-rakan Uj.Terima kasih krn sudi singgah ke blogUJ yang x seberapa ni.Hampir seminggu rasanya Uj x menghapdet blogkan....kerana kebizian yg teramat sgt...maka x bersempatan nak mengadap lapy....Tinggal 14 hari lagi adik Uj nak melangsungkan perkahwinan..maka sibuk jugak lah Uj nak menyiapkan persedian bgi persiapan terahir perkahwinannya....Sibuk jugaklah jari jemari Uj yang kejung ni nak menganyam riben utk dijadikan ketupat sebagai bekas telur.Nak ada kelainan sedikit katanya..kalau orang lain duk sibuk  membeli bunga telur..tapi si pengantin ni sibuk pulak nak menggunakan ketupat riben untuk dijadikan  bekas telur sebagai cenderahati utk tetamu yg dtg bertandang dihari pernikahannya kelak...walaubagaimana pun mmg terasa kemeriahannya...bila jer berkumpul adik beradik maka kami pun sama-sama menganyam riben sambil menganyam tu macam-macam cerita pulak yang dibualkan..meriah sangat..ketawa..ketawa..ketawa....




      Esok pula hari jadi anak jiran sebelah rumah...mereka mengundang Uj utk meraikan nya....maka dgn itu sibuk lagi lah...Rasanya esok  pagi-pagi lagi Uj nak gi intai-intai sedikit barangan utk dijadikan cenderahati utk si befdy gurl yang comel tu....mmg comel si befdy gurl tu...rasa nak cubit-cubit pipi gebu si comel tu..." happy befdy Damia...semoga cepat besar..esok untie bagi hadiah yer......tunggu....."





      Keesokan malamnya pulak Uj kena mengodek kek lagi..kali ni nak buat cup cake pulak sebanyak 40 biji atas permintaan sianak buah ...katanya nak dibawa kesekolah pada hari Isnin nnti bersamaan 7 hb mei sempena hari jadinya sebagai buahtangan utk rakan-rakan sekelasnya...." Hepy befdy Nur'ezzah Ezaty..belajar rajin-rajin semoga jadi orang yg berguna bila dewasa kelak...."Begitulah sibuknya UJ dalam minggu kebelakangan ini....Ini pun sambil menaip sambil mulut mengunyah kek coklat moist...versi si fendi.....alahai tembam lagilah....Namun begitu walau sesibuk mana sekalipun  hati ni tetap ceria kerana semua orang-orang yang Uj sayangi berada disisi...jiran-jiran tersayang adik beradik tersayang...anak-anak buah tersayang dan suami tercintag tetap disisi...Alhamdulillah .......Subhnallah...Terima kasih kepada mu Allah diatas rahmat yang telah engkau berikan....amin.....



2 comments:

  1. assalam
    salam singgah
    memang seronok dpt kumpul adik beradik...meriah suasana
    cantik ketupat letak telu camni suker akak...nice

    ReplyDelete
  2. Waaalaikumsalam sara...terima kasih krn sudi singgah yer... yelah kak kalau kami dok berkumpul adik beradik memang meriah..maklumlah adik beradik ramai kak...perempuan 5 lelaki 2.Memang riuh rendah...ketupat ni atas permintaan si pengantin kak..katanya x perlu beli bunga telur..suka nak anyam ketupat ramai2 hehe...

    ReplyDelete