mytasteindonesia.com

Sunday, 16 December 2012

SELAMAT HARI LAHIR BONDA...









Assalamualaikum....salam sejahtera buat semua teman-teman yang Uj sayangi.hari ni17 hb disember..tarikh yang amat bermakna buat Uj..Genaplah 67 tahun usia mak Uj...kami adik beradik ingin mengucapkan " selamat hari lahir mak...semoga mak berada dibawah lindungan Allah serta sentiasa didalam rahmat Allah hendaknya....amin...." Emak Uj lahir pada tahun 1945.Malam ni kami adik beradik dah berbincang akan berkumpul dirumah mak untuk meraikannya bersama mak....Tentulah riuh rendah rumah mak malam ni nanti dengan gelagat kesemua 12 orang cucu mak harap mak tak pening kepala...hehe..Maklum jelah cucu mak ni cam susun paku yang kecil baru jer 4 bulan dan yang besar sekali baru tingkatan 2 bayangkanlah... hehe.Aktivitinya  masak dari rumah masing-masing dan dibawa makanan tu ke rumah mak.....Kak chik  nak support kambing seekor nak dipanggang bbq katanya....yang  kak Lang  nak buat masak lodeh..manakala Kak tih pula nak tolong masakkan nasi hujan panas berserta lauknya sekali....tentulah seronok malam ni nanti  bila berkumpul  kesemuanya anak menantu mak dengan menu-menu yang tersedia ada.....


 

     Walau pun hari bekerja kami semua bersepakat untuk tetap mengambil kesempatan  pulang kerumah mak untk meraikannya....maka dengan itu untuk mak tersayang...diucapkan "Selamat hari lahir mak........."Tunggu kepulangan kami malam nanti.....









Kek span coklat lapisan blueberry fruits filling dengan krim mentega untuk mak tersayang.....pastinya menjadi kesukaan cucu-cucu mak nanti......yang pasti sebelum pulang kerumah masing-masing..rumah mak mesti " clear"....seperti sediakala....maklumlah dah ramai-ramai nanti mestilah berkecah rumah mak .....cucu perempuan mak yang besar  Izaty dan Qhadirah dah sepakat masuk senarai  dan berjanji untuk mengemop lantai.....pasti Opah tersenyumkan.......dah boleh harap cucu perempuan Opah.....



No comments:

Post a Comment