mytasteindonesia.com

Friday, 17 May 2013

BILA PC DEMAM.......



     Ihsan...google.......


  Dah lama gak pc ni tak buat perangai....sayang betul Uj ngan pc ni...kira dah tahap vintaj jugaklah.
Tulah yang lama Uj tak menghapdet resepi tu....nak berpes buk apalagi...kalau dah rosak tu semua x bole.....nampaknya kena  tenguk tv jerlah....masuk jer  bilik bila pandang pc tu.....hati ni cam sayu jer.....Rasa cam pandang kain kapan pulak..Rasa cam nak demam pun ader....hailah ko pc napelak ko rosak......
    Tapi ....tetiba pada satu haritu cik somi ajak kita keluar...Kita tanyer nak gi mane..".Alahhh ikut jerlahhh" katanya.Kita pun pakailah sempoi jer rasanya..... takderlah nak seliberet ape-ape kot.Agaknya sajer ajak gi makan char kwee teow kot.Befdy pun dah lepas ..kalau nak sambut anniversary rasanya lambat lagi...
     Nak tahu kita gi mana??...cik somi kita ajak gi kedai pc....katanya nak belikan satu lappy yang baru..Ehh rasa cam tak caya pulak....bior betul???.....Ada ker hinggit cik somi kita nak belikan ni...katanya "dapat voucer tempat kerja"...Hishhh meriahnya kita..... Bermunge-munge kat hati...Apa lagi bila disuruh pilih...kita pun pilihlah....Alhamdulillah diatas rezeki yang Allah berikan...Teringat pulak Uj akan kata-kata hikmah ni.....

                " Tuhan turunkan hujan dan petir buat kita....
                   Kita tertanya-tanya kemana hilangnya mentari
                   Rupanya Tuhan nak menghadiahkan pelangi buat kita........"

Dengan kata lain setiap kerumitan pasti ada jalan penyelesaian.....
  


    Inilah hadiah cik somi kat kita...dah buat keja kat meja makan pulak...situ makan situlah tempat buat keja..... bersepahhhh.....



  wacaaaaaa...Uj tangkap Acer Aspire V5..satu.....alang-alang menyeluk pekasam.....biar sampai ke pangkal ketiak...




   Bila masuk jer bilik, terpandang pc lama.... sayu jer...banyak jasa pc ni buat Uj...Nampak cam pejabat pulakkan....Kat atas pc tu kelender senang nak tenguk tarikh....Sebelah tu pulak kertas resepi dan buku-buku resepi.....Nak salin resepi dari internet pun senang...... terus capai pen dan kertas jer....
Sian ko pc kaler kt body tu pun dah nak luntur...tapi banyak jasa ko ni....



    Tak per pc..sabo akan ku baiki jugak akan kamu nanti.......

No comments:

Post a Comment