mytasteindonesia.com

Thursday, 27 February 2014

MINUMAN MANGGA YOGURT BERSALERI






Assalamualaikum..salam ceria buat semua teman...
AllahuAkbar..panas sungguh cuaca semenjak kebelakangan ni kan.Bila dah panas tu terbayanglah macam-macamlah air yang nak diminum.Kejap-kejap teringin lak nak minum air cendul,kejap lagi kang terasa lak nak minum  ABC.Pastu terasa-rasa lak kat tekak ni cam lalu jer air laichi kang..hehe





Bukak esbuk nampak lak minuman maggo yogurt jenama Bliss.Capai jer botol minuman tu tuang ke dalan gelas.Carik ais batu ketul pastu Uj potong-potongkan batang saleri.Pastu kacau-kacaukan air maggo yogurt tu dengan batang saleri ..ermm apalagi pastu terus minum..YaAllah sejuk jer..air tu lalu kat tekak.
Kombinasi manggo yogurt ngan rasa saleri amat padan sekali..Alhamdulillah... 
Kalau tak cayer cer cuba...pasti nak lagi...



Bahannya:

1 botol minuam maggo yugurt ( jenama Bliss)
Beberapa ketul ais batu kiub
1 potong batang saleri

Cara:

1.  Tuangkan air miunam maggo yogurt kedalam gelas
2.  Addkan beberapa ketul ais batu kiub
3.  Add kan batang saleri kedalam air manggo yugort yang telah dituang kedalam gelas tadi.
4.  Kacau-kacau bagi serata Ais batu.minuman magga yogurt tadi dengan air dari batang saleri.
5. Tarik nafas.... Minum...



Sejuk jer lalu kat tekak.Selain dari maggo yogurt,bole jer menggunakan minuman strawberry yogurt ker..ikutlah citarasa memasing...






 Kalau tak cukup boleh tambah segelas lagi....







             Okey..Enjoyyy...




8 comments:

  1. alahai..sedap dan fresh..lega tekak kalau dapat minum ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe btul tu wana..kena pulak cuaca panas terik kt luar sana...=)

      Delete
  2. macam sedap je..stok saleri tengah banyak ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lagi mel...cer potong salary tu dan kocak2 kan dalam air minuman yogurt tu..pastu addkan jer ais..huhu...=)

      Delete
  3. Assalam Umie Jazz,
    baru tahu ada blog umie ..pertama kali singgah disini..menu2 yang menarik disini..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam ayu tksih krn sudi singgah ke dapur Uj yg tak seberapa ni...banyak lagi kekurangan dapur Uj ni..ader atap yang bocor dan perlu diperbaiki lagi ni ayu..=)

      Delete
  4. sedapnya, hilang rasa dahaga tgk air ni, fresh
    skrg betul setiap hari minum ais je

    ReplyDelete
  5. cuaca panas kan sara.bila dah panas tu kalau terlalu banyak pulak minum ais tu takut batuk pulak nanti.

    ReplyDelete