mytasteindonesia.com

Sunday, 16 March 2014

JOM BUAT BERGER










Assalamualaikum ...
Salam ceria buat semua teman...
Teragak pulak nak makan berger cuti-cuti cenggini.Encik Hubby pun rajin pulak gi carik bahan.Apa lagi makan berger jerlah malam ni.Sebabnya siang tadi dah puas makan macam-macam dirumah jiran sebelah kerana menyambut hari jadi anaknya.Uj pun dijemput sama..








 Siap dibekalkan sekali makanan yang ada.Orang memberi,kita berbahasa...orang berbudi kita merasa...Alhamdulillah diatas rezeki yang diberikan Allah.Kalau bab membuat berger ni Encik Hubbylah orangnya.Uj cuma tolong makan dan intai-intai jer....







BAHANNYA:

4 keping roti burger
8 keping daging burger ramli perasa panggang( buat double)
sedikit cili sos ( life)
sedikit serbuk lada hitam
sedikit planta


Bahan sampingan yang lain:

sedikit hirisan bwg besar
sedikit hirisan tomato
sedikit daun salad dihiris
sedikit timun dihiris



CARA:

1.      Panaskan kuali burger.Addkan sedikit planta.Bakar kedua belah roti burger dan ketepikan.
2.      Addkan daging dan masak sehingga masak,cucuk-cucukkan daging dengan garfu dan tabur
         kan sedikit lada hitam keatasnya.Bila dah masak tekan sedikit minyak yang berbaki diatas
         daging burger dan toskan
3.      Addkan daging berger,sayur,tomato,bawang hiris,sos cili dan timun.
4.      Sedia untuk dihidangkan...









 Kalini En.Hubby guna berger daging perasa panggang jenama Ramli..Sedap..Bila dimasak harum jer baunya.....











    Okeyyy   Enjoyyy..












12 comments:

  1. double patties lagi tu..mmg sedappp lebih lagi kalo hubby yang buatkan..kankan.. :)

    ReplyDelete
  2. saya pun suka mkn burger,tapi sejak tgk video ttg pemprosesan daging burger yg seekor lembu masuk dlm mesin pengisar sekali dgn kaki2nya tu,terus dh x nak mkn yg daging punya,la nie cari yg benjo @ ayam saja...anak2 pun sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah myda..kadangkala...terbantut jugak selera nak makan berger nikan..tapi Uj tak taulah daging burger jenama ramli ni terlibat ke tak...

      Delete
  3. Assalammualaikum..dinner makan burger ye..sedapp nampaknya tu..sama cam ina lah..kalau masak burger mesti serah kat en. suami...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita ina..kalau bab berger ni Uj mmg serahkan suami....hehe

      Delete
  4. salam
    npk lazat berger tu kak..nak satu berger..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Ady guna pos laju bole ker hehe...

      Delete
  5. nampak sedap la burger tu..best ni makan..kalau sya bubuh sekeping cheesedale..em, nyum2..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. aduh wana stok cheesedale s derlah dear...hehe

      Delete
  6. Assalamualaikum...ada rmah ke tuu...wahh meriahnya brger tuu brbaris...memang jimat sngat klu buat sdri ni kan...kita pun kerap jgk duk buat dging brger sdri ni...tpi tu la asik nk cpat je...xsmpat nk snap lgi....smoga umie sklrga sntiasa dlm rahmatNya...

    ReplyDelete
  7. Tkasih maz...ni pun snap ape yang patut jer..rakyat dh keliling tunggu kat tepi meja...hehe..taksih maz diatas doa..semoga kita sama2 berada dibawah rahmat Allah yer Maz....

    ReplyDelete