mytasteindonesia.com

Monday, 3 March 2014

JOM PEKENA SIRAP LEMON










Assalamualaikum..
Salam Isnin dan selamat berpuasa sunat Isnin buat rakan-rakan yang berpuasa sunat Isnin ari ni..
Semenjak dua menjak ni, Uj teruja tul nak tayang minuman.Hehe..nak memasak mood ke laut .Apa lagi nak membaking.Sebabnya dua tiga arini ,air kena catu dikawasan Uj..huhu.Bila air takde,tak der mood langsung nak masak.Kalau Uj masak pun masak yang ringkas-ringkas jer...
Kat luar cuaca panas terik.Air pulak takder.Tekak pun terasa kering jer.Tu yang teruja sangat nak tayang minuman tu hehe.Minuman pun tak lehlah manis-manis sangatkan .Kalau manis lagi terasa bertambah dahaga ditekak ni.







Oklah kali ni Uj nak tayang sirap lemon pulak .Resepi yang simple jer.Sirap pun tak leh nak  manis sangat.Manis-manis buah jer.Yang penting terasa aroma lemon dan kelemonan sirapnya...
Bahannya pun mudah .Yang penting ada pati sirap dan lemon...






Bahannya:

Sedikit sirap ros FN
Sebiji lemon diambil air perahannya
Beberapa ketulan ais

Cara:

1.     Masukan sedikit sirap ros kedalam jag
2.     Perahkan air lemon.
3.     Masukan beberapa ketul kiub ais.
4.     Kacau rata.
5.     Siap untuk di minum...




 Mailah jemput minum.....Tak cukup bole jer tambah segelas lagi....






               Okeyyy enjoyy....






4 comments:

  1. assalam kt uj...panas2 ni memang sedap pekena minuman berais. memang sedap di tekak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam mel...sejuk jer bila dpt lalu kt tekak kan mel

      Delete
  2. salam..

    segar tekak minum sirap lemon ni..best!!

    ReplyDelete